Rabu, 24 Februari 2010

SUATU PENANTIAN PADAMU ILAHI

Di tengah malam gelita sepi mewarnai suasana di suatu ruang seorang insan duduk melaya rasa ada rindu dijiwaya ada sendu dihatinya ada luka di dadanya ada bahagia di kalbunya rindu, sendu luka dan bahagia bercampur menjadi satu membelai naluri hati seorang insan

Di tengah malam yang sunyi di angkatya wuduk lalu berdiri dia mengadap khalik yang Esa sujud pada Yang Maha Kuasa dialunkan rintihan jiwa dilagukan irama mulia seketika .... perlahan mutiara jerih membelai lembut pipinya

Ketika dahi mencecah bumi hati khusyuk pada kalimah-kalimah terhambur keluar bersama air mata sedar diri idak punya apa hanya meminjam kurniaan-Nya merintih pada belas dan kudrat-Nya.

Sujud meminta petunjuk setiap dan ketika hati terhambat, jiwa bergelora menanti saat kepulangan di hujung jalan hiba memutik kasih suci bersih berbunga sayang di tamanhati inikah yang tercatat di Loh Mahfuz atau hanya membina istana mimpi.

Bagai menggengam bara api jangan dilepas walaupun membakar diri begitu tekad seorang srikandi dalam peperangan hati dan naluri menantap seraut wajah penuh kerinduan tiada dapat digambarkan hanya senyuman dalam tangisan.

Rindu, memanggil dia mengadap kekasih dijiwa sendu mendorong dia bersimpuh di hadapan Yang Maha Penyayang lukanya mengajak dia mengadu pada yang Maha Pengasih bahagianya medesak bibir dia melafazkan aluna memuji yang Maha Kuasa membaca ayat-ayat suci lagi mulia

Insan kerdil hidupnya dibalut dosa jiwanya kalut dan resah hatinya penuh pilu dan sendu rasanya terluka menderita akalnya berkata nalurinya berbisik hanya dengan mencintai Dia hanya dengan merindui Dia pilu dan sendu kalut dan resah luka dan derita

Kan berganti bahagia biarpun tiada tawa bergema namun jauh di sudut hati ada damai menggamit ada bahagia berbunga sesungguhnya rudu itu hanya untuk Dia ...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SUAMIKU YG TERAMAT KUSAYANGI..

SUAMIKU YG TERAMAT KUSAYANGI..
Memahami,Penyayang,Penyabar,Sporting dan yg paling penting...menerima aku dan keluargaku seadanya.....Aku bertuah memiliki seorg suami sepertinya..:)

INILAH IBUKU YANG AMATKU SAYANGI

INILAH IBUKU YANG AMATKU SAYANGI
TERIMAH KASIH IBUKU...hanya ucapan itu yg mampu ku berikan untukmu yg selalu menyayangiku.Hanya ALLAH yg dapat membalas segala pengorbananmu kepadaku sejak aku dilahirkan sehingga nafasku yg terakhir.Aku bersyukur memilikimu sebagai ibuku dunia akhirat.

DIALAH SEORANG AYAH YG AMAT PENYAYANG

DIALAH SEORANG AYAH YG AMAT PENYAYANG
Aku beruntung memiliki seorang ayah yg amat penyayang.Terlalu byk yg dikorbankan untuk membesarkan kami adik beradik.Terima kasih di atas segala pergorbananmu ayahku.sesungguhnya,hanya ALLAH yg dapat membalas jasa baikmu padaku..Dan hanya ALLAH yg mengetahui sayangnya aku padamu ayahku.

ADEQ YG SELALU MERIUHKAN KEADAAN KELUARGAKU..

ADEQ YG SELALU MERIUHKAN KEADAAN KELUARGAKU..
Seorang berhati baik walaupun zahirnya selalu membuat kami sekeluarga riuh dengan perangainya yg tak dapat ditafsirkan.

SATU2NYA ADEQ YG PEMALU

SATU2NYA ADEQ YG PEMALU
Ni adeq aku yg sedang belajar kat matrik labuan.Tapi seorang yg pemalu dan pendiam.Banyak berahsia dan tidak mudah di dekati.Dan seorang yg sensitif giler...

....WARTAWAN ASTRO...

....WARTAWAN ASTRO...
Pembawa khabar atau cerita yg sensasi.Tak kiralah luar atau dalam kawasan..yg penting semua berita 100% betul dan bukanlah gosip semata2.Skg tgh study form 6...mana2 wartawan pun kene blajar dari dia kalu nak cari liputan yg PANAZZZZ...

NI BUAH HATI PENGARANG JANTUNG KAMI SEKELUARGA

NI BUAH HATI PENGARANG JANTUNG KAMI SEKELUARGA
Adeq yg jadik kebahagiaan kami sekeluarga.Yg memgubati hati ibu dan ayah bila sunyi..penuh dengan keletah nakal dan cerewet..Tapi itulah yg menjadi kegembiraan kami.

USAHA, DOA DAN TAWAKAL

Jangan pernah kenal putus asa dalam kehidupan..inilah yang aku pelajari dari seseorg yg bernama suami.Hadapi semua cabaran dan dugaan dengan senyuman yg membanggakan.Kerana itu akan membuat kita lebih maju dalam kehidupan dunia dan akhirat.Seimbang dalam percaturan hidup,carilah keberkatan dalam usaha kita. INSYA'ALLAH........
;

BELI KOMPUTER DENGAN HARGA YANG MURAH